torstai 5. kesäkuuta 2014

Valmistautumista kisaan!

Huomenna on kesän eka kisa, Vantaan triathlonin perusmatka. Tämän otan vielä ihan treenimielessä, iisisti. Kesän aikana olisi tarkoitus päästä perusmatka alle kolmen tunnin (viime vuonna Nastolassa kulutin perusmatkalla aikaa 3:08) ja vaikka Vantaalla olisi hyvät mahdollisuudet nopeaan aikaan pyöräilyreitin tasaisuuden vuoksi, en tavoittele vielä huomenna muuta kuin hyvää fiilistä. Juhannuksen jälkeen Kiskossa on seuraava perusmatka. 

Edeltävinä viikkoina olen tehnyt pari "ylipitkää" harjoitusta lajeissa: esim kun perusmatkalla pyöräillään 40km, olen tehnyt pari 60km lenkkiä. Juoksussa kokeilin 25km lenkkiä joka menikin muuten ihan mukavasti, mutta vauhti hyytyi kääntöpaikan jälkeen kun olin varustautunut vähän heikoilla eväillä... Vettä ja myslipatukka :) kunnon urheilujuoma tai energiageeli olisi piristänyt menoa. Kulutin tuohon lenkkiin tasan kolme tuntia (3:00:58). Triathlonin perusmatkalla juostaan 10km, odotan että siihen mulla menee noin tunti. 

25km lenkin kääntöpaikka:



Lisäksi olen tehnyt lyhyitä lajinvaihtoharjoituksia, esim. 15-20km pyöräilyä ja päälle 3-5km lenkki. Avovedessä olen nyt käynyt useamman kerran märkäpuvun kanssa ja ilmankin, mutta silloin en ole uinut lähellekään perusmatkan 1500 metriä. Ei vain ole ollut tilaisuutta, aikaa, seuraa eikä merkittyä reittiä... Eilen iltauinnilla törmäsin yllättäen lumpeeseen ja säikähdin aivan hirveästi! Tarvitsisin uintikaverin niin en säikkyisi pienistä. 

Tunnelmat ovat nyt että talven aikana olisi voinut treenata enemmänkin: enemmän kaikkia lajeja, voimaa, kestävyyttä ja tekniikkaa ja vielä olisi voinut laihtuakin vähän! Mutta näillä mennään, katsotaan miten huomenna kulkee :)

Mukavaa ja sporttista viikonloppua!
Katja H-K

Vakiolenkin maisemaa:




5 kommenttia:

  1. Tsemppiä kisaan! Mä meen tekeen kauden avauksen huomenna sprintillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa Laura! Tsemppiä sullekin sprinttiin! :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos Jaana! Hyvää kisakesän alkua sinulle! :)

      Poista
  3. Hei teidät molemmat on nyt haastettu mun blogissa:

    http://jaanaba.fitfashion.fi/2014/06/10/blogihaastetunnustusjuoksu-vai-miten-se-oli/

    =)

    VastaaPoista